ចូរប្រៀបធៀបការអប់រំមនុស្សនៅក្នុងលទ្ធិពុទ្ធសាសនា និងព្រហ្មញ្ញសាសនាខុសគ្នាដូចម្តេចខ្លះ ?
គ្រូបង្រៀន
វប្បធម៌ទូទៅ
- ការពិពណ៌នា
- មាតិកា
- មតិយោបល់
ប្រៀបធៀបការអប់រំមនុស្សនៅក្នុងលទ្ធិពុទ្ធសាសនា និងព្រហ្មញ្ញសាសនា
ពុទ្ធសាសនា
- ជំនឿព្រលឹងខន្ធទាំង៥ និងធាតុផ្សំបង្កើតរូបរាងជាថ្មីហៅថា ជីវីតថ្មី
- ជីវីតថ្មីទទួលចំហាយកម្មពៀរ
- គ្មានរូប គ្មានទុក្ខ គ្មានកំណើត សូន្យនិព្វាន
- ជីវីតចាស់មានទំនាក់ទំនងនឹងជីវីតថ្មី
- ជីវិតចាស់ដូចគ្នា ផងនិងខុសគ្នាផង
- ខុសគ្នាត្រង់ជីវីតថ្មីមានកសាងថ្មី អំពើថ្មីនិងការអប់រំថ្មី
- ភាវៈកើតឡើងរមែងកើតឡើងធំធាត់ កើតចាស់ឈឺស្លាប់
- បើចង់បំបាត់កំណើតត្រូវបំបាត់ផលកម្ម ទើបកំណើនរលត់
- អប់រំឲ្យធ្វើបុណ្យកុំប្រព្រឹត្តអំពើបាបធ្វើល្អធ្វើអាក្រក់បានអាក្រក់
- គោរពតាមពុទ្ធោវាទ
- ប្រពៃណីទំនៀមទម្លាប់គេតែងគោរពព្រះពុទ្ធជាធំគ្មានដែនព្រេនក្នុងពាលី គ្មានស្លាធម៌ សូត្រធម៌តាមព្រះពុទ្ធគោរពតាមពុទ្ធោវាទ ពុទ្ធឱវាទ សន្សំកុសលដាក់ទាន
ព្រហ្មសាសនា
- ព្រះព្រហ្មជាអាទិទេពសំខាន់បំផុត ជាទេវបង្កើតលោកបង្កើតភាវៈ ធម្មជាតិនិងបង្កើតគម្ពីរវេទ
- ព្រះព្រហ្មជាអ្នកបង្កើតព្រហ្ម័នជាមេព្រលឹង ឬប្រលឹងធំរួចបង្កើតអាត្ម័ន ( ព្រលឹងបន្ទាប់បន្សំ ) ក្នុងនោះមានបុគ្គលជាសំបកទទេ
- ព្រហ្មញ្ញសាសនាកើត ឬស្លាប់មិនអាស្រ័យលើកម្មផលដែលបានធ្វើនោះទេគឺទៅតាមកម្ម័នអំពើល្អ អំពើអាក្រក់ កម្ម័នជាត្រួតពិនិត្យនិងជាអ្នកសម្រេចព្រហ្មលិខិត
- ជឿលើអាទិទេពជឿលើខ្មោច អាបធ្មប់ និងមន្តអាគមផ្សេងៗទស្សន៍ទាយគន់គូ បញ្ជន់រូបដើម្បីសាកសួរខ្មោច ព្រាយ និងដើម្បីរៀបចំពិធីអង្វករ
- អប់រំឲ្យជឿនលើមន្តអាគម អច្ចរិយរៈ បន់ស្រន់ ថ្វាយដង្ហាយ ដើម្បីរកដល់អាទិទេព ព្រោះសេចក្តីសុខ ឬទុក្ខកើតឡើងអាស្រ័យលើអាទិទេព
- តាមទំនៀមទម្លាប់បុរាណ សាសនាព្រាហ្មណ៍តែង ប្រារព្ធពីធីតបៈយោគៈ ហោមពិធី សេវៈរាត្រី ពីធីដូចជាយញ្ញ
- ពេលបុណ្យទានគេតែងធ្វើនំអន្សម នំគម ( ឥទ្ធិពលលិង្គព្រះឥសូរ )
- ពិធីកោជ្ក ឬពិធីហៅព្រលឹង ។
សូមចូល, គណនីរបស់អ្នក ដើម្បីផ្តល់ការវាយតម្លៃ